Fatih Akın’ın “Kesik” (The Cut) adını verdiği filmi, Türk basının bir kısmının ümitlerinin aksine Venedik Film Festivali’nde hiçbir ödül alamadı. Bunda kuşkusuz bu zor konuyu gerektiği gibi işleyememesi başlıca nedendir. Bunun yanında Festival Jürisi, 2015’in arifesinde Ermeni soykırım iddialarını işleyen bir filmin propaganda ağırlıklı olduğunu dikkate almış ve siyasi bir tartışmaya karışmak istememiş de olabilir.
2000’li yıllarda Ermenilerin soykırım görüşlerini yansıtan diğer filmlerin de başarısız olduğunu hatırlıyoruz. Bunların başında Atom Egoyan’ın Ararat Filmi gelmektedir. Sanat filmleri alanında bazı ödülleri bulunan Egoyan'ın 2002 yılında senaryosunu yazıp çektiği bu film, içerdiği dehşet sahneleri yanında karmakarışık hikâyesi nedeniyle de seyirciler tarafından beğenilmemişti. Ermeni asıllı İtalyan yazar Antonia Arslan’ın bir kitabına dayanılarak 2007 yılında tanınmış İtalyan rejisörleri Taviani kardeşler tarafından çekilen “Tarla Kuşu Çiftliği” filmi de tüm gayretlere rağmen hiçbir ödül alamamış ve yeterli seyirciyi toplayamamıştı.
“Kesik”in kamuoyunda adının duyulması için aylar öncesinden çaba harcandığını görüyoruz. Önce Cannes Film Festivali’nde gösterileceği öne sürülmüş sonra Fatih Akın filmini geri çekmiştir. Bunun bazı baskılar ve aldığı tehditler nedeniyle yaptığına dair basında haberler görülmüştür ancak kimin baskı yaptığı veya tehdit ettiği açıklanmamıştır. Venedik Film Festivali'nden kısa süre önce de tehditler alındığı teması yeniden gündeme gelmiştir. Ayrıca Fatih Akın’ın Hrant Dink hakkında bir film yapmak istediği ancak bu rolü oynayacak Türk bulamadığı yolundaki sözleri de bu tehdit temasının kullanılmaya devam edildiğini göstermiştir.
Basına gelince, yabancı ülkeler basınında “Kesik” filminin tanıtılmasından sonra çıkan yazılar genelde olumsuzdur ve Venedik Film Festivali’nde bir ödül kazanamayacağının işaretini vermiştir. Buna karşın Türkiye’deki yazılar genelde olumludur ve bu kez, Ermeni soykırım iddialarını canıgönülden destekleyen liberal aydınlar yanında, büyük gazetelerden bazı yazarların da filmi övdükleri ve mutlaka Türkiye’de gösterilmesini istedikleri görülmüştür. “Kesik” bu derecede desteklenmesine karşı Festival’e kabul edilmiş diğer Türk filmi olan Kaan Müjdeci’nin “Sivas”ına pek ilgi gösterilmemesini açıklamak zordur. Acaba bu yazarlarımıza göre bir filmin değerli olması için mutlaka siyasi bir niteliği veya siyasi bir mesajı olması mı gerekmektedir? Bu arada “Kesik” hiçbir ödül almazken “Sivas”a Jüri Özel Ödülü verildiğini memnuniyetle belirtelim.
Ermenistan gelecek yıl 1915 olayların yüzüncü yıl dönümünde soykırım iddialarının geniş bir şekilde tanınmasını sağlamak için büyük bir çaba içindedir. Bu amaçla kurulmuş ve Başkanlığını bizzat Serj Sarkisyan’ın yaptığı bir devlet komitesi yapılacak etkinlikleri planlamaktadır. “Kesik” filminin Venedik’teki başarısızlığı 100. yıl için öngörülen etkinlikler bakımından kötü bir başlangıç olmuştur.
© 2009-2024 Avrasya İncelemeleri Merkezi (AVİM) Tüm Hakları Saklıdır
Henüz Yorum Yapılmamış.
-
D.L.PHİLLİPS’İN TÜRKİYE-ERMENİSTAN PROTOKOLLERİ DİPLOMATİK TARİHİ 3
Ömer Engin LÜTEM 28.03.2012 -
TÜRKİYE VE GÜMRÜ’DEKİ RUS ÜSSÜ
Ömer Engin LÜTEM 10.02.2014 -
ERİVAN TÜRKİYE’Yİ ELEŞTİRİYOR (2)
Ömer Engin LÜTEM 20.06.2010 -
SARKOZY ERMENİSTAN’DA III
Ömer Engin LÜTEM 13.10.2011 -
FRANSA HEM SICAK HEM SOĞUK ÜFLÜYOR
Ömer Engin LÜTEM 20.11.2011
-
AVRUPA BİRLİĞİ’NİN YEPYENİ VE “İMTİYAZLI” ORTAĞI: ERMENİSTAN
Tutku DİLAVER 06.12.2017 -
TÜRK KONSEYİNİN BÖLGESEL MESELELERDEKİ ETKİNLİĞİ ARTIYOR, İŞBİRLİĞİ DERİNLEŞİYOR
Tutku DİLAVER 07.10.2021 -
İNSAN HAKLARI İHLALLERİ, UYGUR ÖZERK BÖLGESİ VE ÇİN
AVİM 10.12.2019 -
“KUZEY MAKEDONYA” SORUNU ÇÖZER Mİ?
Vuslat Nur ŞAHİN 19.06.2018 -
TÜRKİYE G – 20 TROYKASI ÜYESİ OLDU
Alev KILIÇ 11.09.2013
-
THE TRUTH WILL OUT -
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2023 -
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2022 -
RADİKAL ERMENİ UNSURLARCA GERÇEKLEŞTİRİLEN MEZALİMLER VE VANDALİZM -
PATRIOTISM PERVERTED -
MEN ARE LIKE THAT -
BAKÜ-TİFLİS-CEYHAN BORU HATTININ YAŞANAN TARİHİ -
INTERNATIONAL SCHOLARS ON THE EVENTS OF 1915 -
FAKE PHOTOS AND THE ARMENIAN PROPAGANDA -
ERMENİ PROPAGANDASI VE SAHTE RESİMLER -
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2021 -
A Letter From Japan - Strategically Mum: The Silence of the Armenians -
Japonya'dan Bir Mektup - Stratejik Suskunluk: Ermenilerin Sessizliği -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2020 -
Anastas Mikoyan: Confessions of an Armenian Bolshevik -
Sovyet Sonrası Ukrayna’da Devlet, Toplum ve Siyaset - Değişen Dinamikler, Dönüşen Kimlikler -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2019 -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2018 -
Ermeni Sorunuyla İlgili İngiliz Belgeleri (1912-1923) - British Documents on Armenian Question (1912-1923) -
Turkish-Russian Academics: A Historical Study on the Caucasus -
Gürcistan'daki Müslüman Topluluklar: Azınlık Hakları, Kimlik, Siyaset -
Armenian Diaspora: Diaspora, State and the Imagination of the Republic of Armenia -
Ermeni Sorunu Temel Bilgi ve Belgeler (2. Baskı)
-
EU-TÜRKİYE COOPERATION IN CENTRAL ASIA AND SOUTH CAUCASUS: TOWARDS SUSTAINABLE ENGAGEMENT IN ENERGY AND CONNECTIVITY -
AVİM 2023 YILLIK RAPOR | ANNUAL REPORT -
ÇAĞDAŞ BATI AVRUPA AKADEMİ DÜNYASINDA IRKÇILIĞIN VE YABANCI DÜŞMANLIĞININ ARAŞTIRILMASININ ZORLUĞU: FRANSA ÖRNEĞİ
-
"BİR ERMENİ OKULUNUN PANORAMASI: SANASARYAN KOLEJİ" BAŞLIKLI KONFERANS