Atavatan Türkmenistan (28 Temmuz 2020)
Aşkabat, Bakü ve Kabil, ulaştırma ve iletişim alanında işbirliği konulu çalışma grubunun ilk toplantısını yaptı. Üçlü toplantı video konferans yoluyla yapıldı.
Bu toplantıya, Türkmenistan ulaştırma ve haberleşmeden sorumlu Bakanlar Kurulu Başkan Yardımcısı Bayramgeldi Övezov, Azerbaycan Başbakan Yardımcısı Şahin Mustafayev ve Afganistan Merkez Bankası Vekili Ajmal Ahmadi katıldı.
Toplantıda, Lapis Lazuli Koridoru boyunca tek bir lojistik merkezinin oluşturulması, tarife politikası ve ulaştırma hizmetleri için ödemeler için tercihler, yükleme ve boşaltma işlemleri, malların ülkelerin ana ulaşım merkezlerinde depolanması gibi konular görüşüldü.
Afganistan-Türkmenistan-Azerbaycan rotası boyunca bir “yeşil koridor” oluşturulmasına ve bu rotanın dijital bir atlasının hazırlanmasına katkıda bulunacak gümrük prosedürlerini basitleştirme mekanizmaları da dikkate alınmıştır.
Tüm bu konular, 2 Temmuz 2020 tarihinde Afganistan-Türkmenistan-Azerbaycan Devlet Başkanları’nın Lapis Lazuli ulaştırma koridoru kapsamında gerçekleştirdiği video konferans toplantısında ele alınmıştı. Bu toplantıda, Türkmenistan tek bir lojistik merkezi oluşturmayı önermişti.
Üç ülkenin elverişli jeostratejik konumu, Avrasya kıtasının tüm coğrafi yönlerinde sürdürülebilir ulaşım yollarının oluşturulması için büyük imkanlar oluşturmaktadır.
Türkmenistan, sınır kontrol noktalarında getirilen kısıtlamalara rağmen, İmamnazar-Akina, Serhetabat-Turgundi ve Türkmenbaşı Uluslararası Deniz Limanı gibi kavşak noktalarının çalışmasını askıya almadı. Kontrol noktasında sıhhi-epidemiyolojik, gümrük ve göç rejimlerini güçlendirmek ve trafik güvenliğini sağlamak için bir dizi önemli önlem alınmıştır.
Tek bir lojistik merkezinin oluşturulması, katılımcı ülkelerin topraklarında istikrarlı bir kargo akış koridorunun oluşturulmasına katkıda bulanacaktır. Mevcut toplantıda Türkmenistan, ulaşım altyapısının geniş imkanlarını sundu ve Akina ve Turgundi’nin Afgan istasyonlarının aktarma kapasitelerini artırma teklifini destekleyerek bu çalışmaya katılmaya hazır olduğunu açıkladı.
Türkmenistan’ın zaten Afganistan’a demiryolu ile sıvılaştırılmış gaz ihraç ettiği kaydedildi, ancak boşaltma için uygun altyapı eksikliği nedeniyle, araçların uzun süre beklediği belirtildi. Bu nedenle, yük trafiğini artırmak için teknik koşulların oluşturulmasının önemli olduğu ifade edildi.
Pratik olarak yapılan tüm teklifler genel olarak desteklenmiştir.
Henüz Yorum Yapılmamış.
- TÜRKMENİSTAN, AZERBAYCAN VE AFGANİSTAN TEK BİR LOJİSTİK MERKEZİ KURUYOR Orta Asya 29.07.2020
- ÇİN'İN ULUSAL GÜVENLİK YASASI'NIN ARDINDAN AB'DEN HONG KONG'A DESTEK PAKETİ Avrupa - AB 29.07.2020
- AVRUPA BİRLİĞİ'NDEN RUSYA'YA KIRIM TEPKİSİ Avrupa - AB 29.07.2020
- SOĞUK SAVAŞ SARMALINA GİREN ABD-ÇİN İLİŞKİLERİ UÇURUMUN KENARINDA Asya - Pasifik 29.07.2020
- ÜRDÜN ERMENİSTAN'A SİLAH GÖNDERDİĞİ YÖNÜNDEKİ HABERLERİ YALANLADI Kafkasya ve Türk-Ermeni İlişkileri 29.07.2020
-
THE ARMENIAN QUESTION - BASIC KNOWLEDGE AND DOCUMENTATION -
THE TRUTH WILL OUT -
RADİKAL ERMENİ UNSURLARCA GERÇEKLEŞTİRİLEN MEZALİMLER VE VANDALİZM -
PATRIOTISM PERVERTED -
MEN ARE LIKE THAT -
BAKÜ-TİFLİS-CEYHAN BORU HATTININ YAŞANAN TARİHİ -
INTERNATIONAL SCHOLARS ON THE EVENTS OF 1915 -
FAKE PHOTOS AND THE ARMENIAN PROPAGANDA -
ERMENİ PROPAGANDASI VE SAHTE RESİMLER -
A Letter From Japan - Strategically Mum: The Silence of the Armenians -
Japonya'dan Bir Mektup - Stratejik Suskunluk: Ermenilerin Sessizliği -
Anastas Mikoyan: Confessions of an Armenian Bolshevik -
Sovyet Sonrası Ukrayna’da Devlet, Toplum ve Siyaset - Değişen Dinamikler, Dönüşen Kimlikler -
Ermeni Sorunuyla İlgili İngiliz Belgeleri (1912-1923) - British Documents on Armenian Question (1912-1923) -
Turkish-Russian Academics: A Historical Study on the Caucasus -
Gürcistan'daki Müslüman Topluluklar: Azınlık Hakları, Kimlik, Siyaset -
Armenian Diaspora: Diaspora, State and the Imagination of the Republic of Armenia -
ERMENİ SORUNU - TEMEL BİLGİ VE BELGELER (2. BASKI)
-
“ERMENİ HARFLİ TÜRKÇE METİNLER VE AKABİ HİKÂYESİ” BAŞLIKLI KONFERANS