08.11.2016
AB Haber
Türkiye-AB müzakerelerin askıya alınması konusu son derece teknik bir husus olup, Müzakere Çerçeve Belgesi’nde şöyle düzenlendi:
“Türkiye’de, Birliğin temelini oluşturan özgürlük, demokrasi, insan haklarına ve temel özgürlüklere saygı ve hukukun üstünlüğü ilkelerinin ciddi ve sürekli olarak ihlal edilmesi durumunda, Komisyon kendi inisiyatifiyle veya üye devletlerin üçte birinin talebi üzerine müzakerelerin askıya alınmasını tavsiye eder ve müzakerelerin tekrar başlatılması için gerekli koşulları önerir. Konsey, böyle bir tavsiye üzerine, Türkiye’yi de dinledikten sonra, nitelikli çoğunlukla, müzakerelerin askıya alınıp alınmamasını ve tekrar başlatılması için gerekli koşulları karara bağlar. Üye devletler, Hükümetlerarası Konferansta, oybirliği genel kuralına halel gelmeksizin, Konsey kararı doğrultusunda hareket eder. Avrupa Parlamentosu bilgilendirilir.”
Bu paragraftan anlaşılması gereken şey, müzakerelerin ancak Kopenhag Siyasi Kriterleri’nin “ciddi ve sürekli” olarak ihlal edilmesi durumunda askıya alınmasının mümkün olduğudur. Böyle bir durumda, Komisyon ya re’sen veya en az 18 üye ülkenin talebiyle Konsey’e, müzakerelerin askıya alınmasını önerebilir. Böyle bir önerinin hayata geçebilmesi için yine en az 18 üyenin “evet” oyu vermesi gerekir.
Lizbon Antlaşması çerçevesinde, “evet” oyu veren ülkelerin aynı zamanda, AB’nin toplam nüfusunun 3/5’ünü temsil etmeleri gereklidir. Başka bir deyişle, yaklaşık 500 milyon olan AB üyelerinin toplam nüfusunun en az 300 milyonunu temsil eden ülkeler onaylamadığı sürece böyle bir karar alınamaz.
Müzakere fasıllarının açılmasının dondurulması, müzakerelerin toptan askıya alınmasından son derece farklı bir konudur.
Şu aşamada halen 8 müzakere faslı, Türkiye’nin 29 Temmuz 2005’te imzaladığı Ankara Anlaşması’na Ek Protokolü, tüm AB üyelerine tam olarak uygulamaması dolayısıyla Aralık 2006’da Konsey tarafından dondurulmuştur. Türkiye liman ve havalimanlarını Güney Kıbrıs Rum Yönetimi (GKRY) bandıralı gemi ve uçaklara açtığında, bu 8 faslın açılmasının önündeki siyasi engel ortadan kalkacaktır.
Öte yandan, Fransa ve GKRY de toplam 9 faslın daha açılmasını engellemeyi sürdürmektedirler. Bunlardan, Fransa’nın bloke ettiği “Bölgesel Politika ve Yapısal Araçların Koordinasyonu” başlığı açılmış durumda.
Müzakere sürecinin tümüyle askıya alınabileceğini söylemek için henüz erken. Fakat yaşananların henüz bloke edilmemiş yeni fasılların açılması üzerinde olumsuz bir etkisi olabileceği değerlendirilebilir.
Henüz Yorum Yapılmamış.
- BAKANLAR KURULU TOPLANTISI SONRASINDA SURİYE VE IRAK AÇIKLAMASI Irak 08.11.2016
- RUSYA: HRW RAPORU, ENFORMASYON SALDIRISI Asya - Pasifik 08.11.2016
-
SİCİLYA ADASI YAKINLARINDA 850 MÜLTECİ KURTARILDI, ALTI KİŞİ HAYATINI KAYBETTİ Avrupa - AB 08.11.2016
- THAÇİ, SEÇİM REFORMUYLA İLGİLİ İKİNCİ TOPLANTIYA SİYASİ PARTİLERİ DAVET ETTİ Balkanlar 08.11.2016
- AVUSTURYA SAVUNMA BAKANI: TÜRKİYE İLE GÖÇMEN ANLAŞMASININ ÇÖKMESİNE HAZIR OLMALIYIZ Avrupa - AB 08.11.2016
-
THE ARMENIAN QUESTION - BASIC KNOWLEDGE AND DOCUMENTATION -
THE TRUTH WILL OUT -
RADİKAL ERMENİ UNSURLARCA GERÇEKLEŞTİRİLEN MEZALİMLER VE VANDALİZM -
PATRIOTISM PERVERTED -
MEN ARE LIKE THAT -
BAKÜ-TİFLİS-CEYHAN BORU HATTININ YAŞANAN TARİHİ -
INTERNATIONAL SCHOLARS ON THE EVENTS OF 1915 -
FAKE PHOTOS AND THE ARMENIAN PROPAGANDA -
ERMENİ PROPAGANDASI VE SAHTE RESİMLER -
A Letter From Japan - Strategically Mum: The Silence of the Armenians -
Japonya'dan Bir Mektup - Stratejik Suskunluk: Ermenilerin Sessizliği -
Anastas Mikoyan: Confessions of an Armenian Bolshevik -
Sovyet Sonrası Ukrayna’da Devlet, Toplum ve Siyaset - Değişen Dinamikler, Dönüşen Kimlikler -
Ermeni Sorunuyla İlgili İngiliz Belgeleri (1912-1923) - British Documents on Armenian Question (1912-1923) -
Turkish-Russian Academics: A Historical Study on the Caucasus -
Gürcistan'daki Müslüman Topluluklar: Azınlık Hakları, Kimlik, Siyaset -
Armenian Diaspora: Diaspora, State and the Imagination of the Republic of Armenia -
ERMENİ SORUNU - TEMEL BİLGİ VE BELGELER (2. BASKI)
-
"TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI" BAŞLIKLI KONFERANS