AA (28 Kasım 2017)
"Demir İpek Yolu" olarak nitelendirilen, Tarihi İpek Yolu'nu canlandıracak Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı ile Türkiye'den Azerbaycan'a gidecek ilk tren Mersin'in Tarsus ilçesinden yola çıktı.
Azerbaycan'ın başkenti Bakü'ye yaklaşık 90 kilometre mesafedeki Alat Limanı'nda, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Azerbaycan Cumhurbaşkanı İlham Aliyev, Kazakistan Başbakanı Bakıtcan Sagintayev, Özbekistan Başbakanı Abdulla Aripov ve Gürcistan Başbakanı Giorgi Kvirikaşvili'nin katılımıyla 30 Ekim'de resmi açılışı yapılıp BTK Demiryolu Hattı'ndan hareket eden, ilk durağı Kars'ın ardından bin 258 kilometrelik mesafeyi 30 saatte tamamlayarak 4 Kasım'da Mersin Garı'na ulaşan tren, Azerbaycan'a dönmek üzere hazırlandı.
Tarımsal ürünler ve inşaat ürünlerinin yüklendiği trenin Tarsus ilçesine bağlı Yenice İstasyonu'ndan yola çıkışı nedeniyle tören düzenlendi.
Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) Taşımacılık AŞ Genel Müdürü Veysi Kurt, Yenice Lojistik Santralinde yapılan uğurlama törenindeki konuşmasında, BTK Demiryolu Hattı'nın Türkiye, Çin ve Avrupa arasında önemli bir koridor yarattığını söyledi.
İlk yük treninin 30 Ekim'de Azerbaycan'dan yola çıkıp 4 Kasım'da Mersin'e ulaştığını anımsatan Kurt, şöyle konuştu:
"Bugün yine ülkemizden Azerbaycan ve Türkmenistan'a ilk ihracat trenimizi gönderiyoruz. Bunun ülkemize ve coğrafyamıza hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz. Bu tren, başlangıç olması nedeniyle çok önemli bir yere sahip. Bu treni Bakü'ye 75-80 saatte ulaştırmayı planlıyoruz. Bu çok önemli bir zaman dilimi. İhracatçılarımız ve sanayicilerimiz açısından Mersin'den Bakü'ye lojistik açısından bir yükü buradan yükleyip oraya bu saat diliminde yetiştirmek çok önemli. İnşallah 100 saatte Türkmenistan'a ulaşmayı hedefliyoruz. 180 saatte de Kazakistan'ın başkenti Astana'ya ulaşmayı planlıyoruz. Bu tren yükleriyle birlikte 32 tane konteyner içeriyor. Yüklerimiz içerisinde tarımsal ürünler ve inşaat malzemeleri mevcut. İnşallah bundan sonra da, sanayicilerimizin çok daha değerli yüklerini bu dost ve kardeş ülkelere taşımayı istiyoruz. Bu koridor dünyanın da dikkatini çeken bir koridor. Özellikle Çin'den, Türkiye üzerinden Avrupa'yı bağlaması nedeniyle hem zaman hem iklim hem de fiyat avantajı sağlaması açısından çok önemli bir yere sahip."
- "Dünya tarafından takip edilen bir hat"
Mersin Valisi Ali İhsan Su da Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı ile Mersin'den kalkıp Bakü ve ardından Akçabat'a varacak trenin, Türkiye açısından önemli yere sahip olduğunu belirtti.
BTK Demiryolu hattıyla ticaretin hızla gelişeceğine inandığını aktaran Su, "İlk olduğu için böyle bir organizasyonla treni uğurlamak istedik. Bu hizmetler, ülkemiz açısından çok büyük öneme ve değere sahip. Cumhurbaşkanımız ve emeği geçen herkesin teşekkür ediyoruz." diye konuştu.
Arkas Lojistik Genel Müdürü Onur Göçmez ise Türkiye'den yola çıkacak ilk treni yüklemenin kendilerine nasip olduğunu belirterek, "Orta Asya'da tıkanan yük trafiğinin, Türkiye ve Orta Asya arasında bu şekilde hafifletilmesi planlanıyor. Gelirken tahıl ve petro kimya ürünlerinin, giderken ise gıda ve inşaat ürünlerinin taşınması konusunda ciddi bir hacme ulaşacağız. Lojistik ve nakliye anlamında bize burada çok görev düşüyor. Bu hat dünya tarafından takip edilen bir hat. Olaya biraz stratejik yaklaşmamız lazım. Arkas Lojistik olarak bunu ilk yapmanın mutluluğunu yaşıyoruz." dedi.
- 2 bin 100 kilometre yol katedecek
Konteynerlerin iç yüklemesi Mersin'deki tesisinde yapan Arkas Lojistik, Bakü ve Aşkaabat'a kadar mal teslimini yapacak. Soya küspesi ve derz dolgu malzemesi dolu konteynerler Gürcistan'ın Ahıkelek İstasyonu'nda Türk vagonlarından Azeri vagonlarına aktarılacak.
Toplam 16 vagonda, 32 konteyner içerisinde 650 ton soya küspesi ile seramik yapıştırıcısı taşıyacak olan tren, toplam 2 bin 100 kilometre yol katedecek.
Henüz Yorum Yapılmamış.
- RUSYA'DAN NATO'YA S-400 TEPKİSİ Asya - Pasifik 29.11.2017
- NALBANDYAN: ERMENİSTAN AEB, BDT VE AB ÜLKELERİNE YÖNELİK BİR KAPI OLABİLİR Kafkasya ve Türk-Ermeni İlişkileri 29.11.2017
-
AB’DEN VİZESİZ SEYAHAT AÇIKLAMASI: TÜRKİYE İLE SON DÜZLÜĞE GİRDİK Avrupa - AB 29.11.2017
-
Mogherini, Balkan Ülkeleri Başbakanlarını Bir araya Getirecek Balkanlar 29.11.2017
- JUNCKER: AVRUPA'YA YASAL GÖÇÜN ÖNÜ AÇILMALI Avrupa - AB 29.11.2017
-
THE ARMENIAN QUESTION - BASIC KNOWLEDGE AND DOCUMENTATION -
THE TRUTH WILL OUT -
RADİKAL ERMENİ UNSURLARCA GERÇEKLEŞTİRİLEN MEZALİMLER VE VANDALİZM -
PATRIOTISM PERVERTED -
MEN ARE LIKE THAT -
BAKÜ-TİFLİS-CEYHAN BORU HATTININ YAŞANAN TARİHİ -
INTERNATIONAL SCHOLARS ON THE EVENTS OF 1915 -
FAKE PHOTOS AND THE ARMENIAN PROPAGANDA -
ERMENİ PROPAGANDASI VE SAHTE RESİMLER -
A Letter From Japan - Strategically Mum: The Silence of the Armenians -
Japonya'dan Bir Mektup - Stratejik Suskunluk: Ermenilerin Sessizliği -
Anastas Mikoyan: Confessions of an Armenian Bolshevik -
Sovyet Sonrası Ukrayna’da Devlet, Toplum ve Siyaset - Değişen Dinamikler, Dönüşen Kimlikler -
Ermeni Sorunuyla İlgili İngiliz Belgeleri (1912-1923) - British Documents on Armenian Question (1912-1923) -
Turkish-Russian Academics: A Historical Study on the Caucasus -
Gürcistan'daki Müslüman Topluluklar: Azınlık Hakları, Kimlik, Siyaset -
Armenian Diaspora: Diaspora, State and the Imagination of the Republic of Armenia -
ERMENİ SORUNU - TEMEL BİLGİ VE BELGELER (2. BASKI)
-
"TÜRK-ERMENİ İLİŞKİLERİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI" BAŞLIKLI KONFERANS