HaberTürk (16 Ağustos 2018)
İtalya'da hükümet, Cenova kentindeki Morandi Köprüsü'nün çökmesinden köprüyü işleten şirketi ve Avrupa Birliği'ni sorumlu tuttu.
Geçen Salı günü çöken köprünün enkazında arama çalışmaları aralıksız devam ederken savcılık soruşturması da sürüyor. 39 kişinin hayatını kaybettiği olayda halen 10-20 kişininse kayıp olduğu belirtiliyor.
Geçen Haziran başında iktidara gelen sistem karşıtı ve AB'ye mesafeli 5 Yıldız Hareketi-Lig koalisyonu, Morandi Köprüsü'nün yıkılması ve İtalya'nın altyapı sistemlerinin endişe verici durumunun sorumluluğunu AB'ye ve iş dünyasına yüklüyor.
"Elitlere" karşı kampanya yaparak güç kazanan popülist 5 Yıldız Hareketi'nin hedefinde, Morandi Köprüsü'nü ve otoyolları işleten Autostrade per l'Italia (İtalya Karayolları) şirketi yer alıyor. AB karşıtlığını öne çıkaran aşırı sağcı, milliyetçi Lig ise bu olaydan da AB'yi sorumlu tutuyor.
5 Yıldız Hareketi'nin siyasi lideri, Başbakan Yardımcısı ve Kalkınma Bakanı Luigi Di Maio, Morandi Köprüsü'nün çökmesinin ardından yaptığı açıklamalarda Autostrade per l'Italia ve bu şirketin sahibi Atlantia grubunu suçladı. Luigi Di Maio, otoyolların idaresinin bu şirketten alınacağını açıkladı.
Morandi Köprüsü'nün çökmesi üzerine açılan soruşturma sürerken Di Maio, Autostrade per l'Italia şirketinin köprüde gerekli bakımları yapmadığını iddia etti ve "kesinlikle sorumlular" dedi.
Koalisyon hükümetinin Başbakanı Giuseppe Conte de dün düzenlediği basın toplantısında "Autostrade şirketinin elinden imtiyazların alınması için süreci başlatacağız. Yargı sürecini bekleyemeyiz" dedi.
Bu açıklamalar üzerine Atlantia grubu ve grubun başındaki Benetton ailesine karşı sosyal medyada da sert eleştiriler yağmaya başladı. İtalya'da Twitter'da "Benetton" iki gündür en çok konuşulan başlıklar arasında yer alıyor.
AB'nin bütçe kısıtlamaları
Hükümetten gelen suçlamalar ve sosyal medya kampanyaları üzerine Atlantia şirketinin borsada yüzde 20 civarında değer kaybettiği belirtiliyor.
Benetton ailesinden yapılan açıklamada ise Morandi Köprüsü'nün çökmesinin "sorumluluğunun ve gerçeklerin ortaya çıkmasını sağlamak için ellerinden geleni yapacakları" belirtildi.
Açıklamada, Autostrade per l'Italia şirketinin son 10 yılda İtalya'nın karayollarının modernleştirilmesi için en az 10 milyar euro harcadığı da vurgulandı.
Koalisyon ortağı Lig partisinin lideri, Başbakan Yardımcısı ve İçişleri Bakanı Matteo Salvini ise İtalya'daki altyapı bakımsızlığının AB'nin uyguladığı bütçe kısıtlamalarından kaynaklandığını iddia etti.
Salvini "Avrupa'nın kısıtlamaları, çocuklarımızın gittiği okulların ve çalışanlarımızın seyahat ettiği karayollarının güvenliğini sağlamamıza izin vermiyorsa da biz İtalyanların güvenliğini her şeyin ve herkesin üzerinde tutacağız" dedi.
Salvini'nin bu sözlerine Avrupa Komisyonu'ndan yalanlama geldi. Komisyon sözcüsü, AB üyelerinin harcamalarında kendi önceliklerini belirleme hakkına sahip olduğunu vurguladı ve "AB, İtalya'da altyapı yatırımlarını teşvik etmiştir" dedi. Açıklamaya göre İtalya'nın, altyapı yatırımları için 2014-2020 döneminde AB'den aldığı fon miktarı 2.5 milyar Euro.
Öte yandan hükümete, henüz köprünün çöküş nedeni belirlenmeden yaptığı açıklamalar ve "Hukuki süreci bekleyemeyiz" sözleri nedeniyle eleştiriler de geliyor.
Gazeteci Emiliano Fittipaldi Twitter'a yazdığı mesajda "(Başbakan) Conte hukuki süreci beklemiyor. Di Maio teknik incelemeleri beklemeden Atlantia ve Autostrade'nin imtiyazlarını iptal ediyor. Salvini AB'yi suçluyor. 5 Yıldız Hareketi ve Lig mantıktan nefret ediyor. Aydınlanma öncesi çağa geri döndük" dedi.
Gazeteci-yazar Jacobo Iacoboni de, "En sürreal şey, 'Hukuki süreci bekleyemeyiz' cümlesinin Giuseppe Conte gibi bir avukat ve hukuk profesörü tarafından söylenmiş olması. Bu cümle, her şeyin nasıl yozlaştığının simgesi" dedi.
Henüz Yorum Yapılmamış.
- RUSYA'DAN NORVEÇ'TEKİ DENİZ GÜCÜNÜ İKİ KATINA ÇIKARAN ABD'YE SERT TEPKİ Avrupa - AB 17.08.2018
- İTALYA FACİASINDAN SONRA BULGARİSTAN KÖPRÜLERİNİ YENİLEME KARARI ALDI Balkanlar 17.08.2018
- ERDOĞAN İLE MACRON TELEFONDA GÖRÜŞTÜ: “TÜRKİYE’NİN EKONOMİK İSTİKRARI FRANSA İÇİN ÖNEMLİ” Avrupa - AB 17.08.2018
- BAKANLAR KURULU BUGÜN ERİVAN İL GENEL MECLİSİ YETKİSİNİ SONLANDIRACAK Kafkasya ve Türk-Ermeni İlişkileri 17.08.2018
- AKINCI: 'TARAFLAR EYLÜL AYINDA NEW YORK’TA BİR ARAYA GELECEK' Avrupa - AB 17.08.2018
-
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2023 -
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2022 -
RADİKAL ERMENİ UNSURLARCA GERÇEKLEŞTİRİLEN MEZALİMLER VE VANDALİZM -
PATRIOTISM PERVERTED -
MEN ARE LIKE THAT -
BAKÜ-TİFLİS-CEYHAN BORU HATTININ YAŞANAN TARİHİ -
INTERNATIONAL SCHOLARS ON THE EVENTS OF 1915 -
FAKE PHOTOS AND THE ARMENIAN PROPAGANDA -
ERMENİ PROPAGANDASI VE SAHTE RESİMLER -
Türk-Ermeni İlişkileri Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2021 -
A Letter From Japan - Strategically Mum: The Silence of the Armenians -
Japonya'dan Bir Mektup - Stratejik Suskunluk: Ermenilerin Sessizliği -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2020 -
Anastas Mikoyan: Confessions of an Armenian Bolshevik -
Sovyet Sonrası Ukrayna’da Devlet, Toplum ve Siyaset - Değişen Dinamikler, Dönüşen Kimlikler -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2019 -
Türk-Ermeni Uyuşmazlığı Üzerine Ömer Engin Lütem Konferansları 2018 -
Ermeni Sorunuyla İlgili İngiliz Belgeleri (1912-1923) - British Documents on Armenian Question (1912-1923) -
Turkish-Russian Academics: A Historical Study on the Caucasus -
Gürcistan'daki Müslüman Topluluklar: Azınlık Hakları, Kimlik, Siyaset -
Armenian Diaspora: Diaspora, State and the Imagination of the Republic of Armenia -
Ermeni Sorunu Temel Bilgi ve Belgeler (2. Baskı)
-
EMEKLİ BÜYÜKELÇİ BİLAL ŞİMŞİR'İN ANISINA KONFERANS: "21. YÜZYILDA TÜRK DİPLOMASİSİ VE DIŞ POLİTİKA: ÇOK KUTUPLU DÜNYADA YENİ PERSPEKTİFLER"